بهترین مرجع مقالات مسجد قبا مشهد

ساخت وبلاگ


نازکی، شکنندگی و انعطاف پذیری شخصیت طفل، عدم وضوح و آلرژی تربیت آن‌ها‌را آشکار می نماید.

عصر کودکی و نوجوانی سرشار از عطوفت و نشاط و مالامال از شور هاست، مسجد قبا مشهد در‌این زمان ما شاهد احساسات تمیز و ساده نوباوگان هستیم. آن ها ودیعت های الهی در نزد ما بزرگسالان به اکانت میایند و غنچه های باطراوت بوستان معاش اند. نازکی، شکنندگی و انعطاف پذیری شخصیت نوپا، عدم وضوح و آلرژی تربیت آنها را آشکار می نماید. نوپا به جهت مجاورت بودن به مبدأ فطرت و داشتن ذهن و دلی تمیز و ساده، قضیه بسیار قابل قبولی را برای تربیت پذیری دارااست. وی کادو ای میباشد الهی که با سرشت بی آلایش و زلال خود پا به عالم هستی گذارده تشریفات شمس و از هر سیرتکامل پلیدی و ناپاکی دور میباشد و این، پدر و مادر و مربیان او می‌باشند که با تربیت خطا خود، مسیر فطرت تمیز و الهی اورا گم راه می‌سازند. به این ترتیب، در واکنش با طفل بایستی خصوصیت های ذاتی اورا در حیث گرفت. بخشندگی، نازونوازش و انس با نوباوه، نقش مهمی در تربیت و شکوفایی استعدادهای مخفی وی دارا هستند. چنان که حضرات معصومان همواره از روی محبت و تواضع، با خردسالان اخلاق و رفتار می کردند.

یک کدام از روشهای تربیت کودک ها که آیتم تأکید حضرات معصومان(ع) میباشد، کمپانی دادن آن ها در جای ها و مراسم های مذهبی میباشد. کمپانی دادن خردسال ها در مراسم مذهبی، از طریق های مؤثر آشناسازی آن‌ها گران بها های اسلامی میباشد؛ چون نوباوه با دیده خویش صحنه های حضور عموم در مرکز ها فقاهتی را مشاهده می نماید و طریق ابراز احساسات نسبت به بزرگان آیین را فرامی گیرد. به ویژه، شرکت کردن نوپا در نماز جماعت و بردن وی در مسجد نقش مهم در تربیت فقهی وی داراست؛ چون مسجد از منزلت رفیعی در اسلام شامل است و نشانه اسلام به‌حساب می‌آید. یار بردن خردسالان و نونهالان به مسجد و کمپانی دادن آنان در نماز جماعت، از یک سو این صحنه ها را جالب خیس می نماید و از سوی دیگر، تصویر این چشم انداز ها را در ذهن آن‌ها زنده نگه میدارد و موجب تشویق آنان به برپایی اپ های شرعی و به ویژه، نماز آدینه و جماعت می‌گردد.

ائمه بزرگوار(ع) در فراگیری واجبات فقاهتی و قرآن، به خصوصیت های سنّی و موقعیت کودک ها اعتنا داشته اند و از امام باقر(ع) در این زمینه روایتی دیدنی نقل شد‌ه‌است: ما کودکانمان را از سن پنج سالگی به تلاوت نماز وادار می‌کنیم، اما شما از سن هفت سالگی آنها‌را به اقامه نماز دستور نمایید.

بهترین مرجع مقالات مسجد قبا مشهد...
ما را در سایت بهترین مرجع مقالات مسجد قبا مشهد دنبال می کنید

برچسب : مسجد قبا مشهد, نویسنده : حجت عسکری qubamosquemashhad بازدید : 98 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 13:05